söndag 14 oktober 2012

Bye bye syrénhäcken!

 När man är mammaledig med hundvalp får man inte mycket gjort!
Passande mest hela tiden.
Men det är väldigt mysigt!
Allt går bra och Tuva-Li följer med oss vart vi än åker.
Som sagt så har vi inte fått så mycket gjort i Huset men lite har hänt,
bl a så körde vår kära granne igång oss i helgen.
Syrénhäcken skulle bara ner, trots otroliga mängder regn.
På med stövlarna så kör vi!
Lite målarjobb invändigt har vi också sysselsatt oss med.
Trevligt besök av det "gamla lotto-gänget" har vi också hunnit med.
Mycket trevligt!
 
Ska se vad jag hittar i bildarkivet:
 
De gamla fula bruna skjutdörrarna mellan matsalsrummet och
vardagsrummet har vi målat vita!
 Krävs nog en strykning till dock...
 
Här i min lilla snickarbod i den icke renoverade källaren
har jag skapat nån form av hatthylla till smytten i hallen.
Med viss instruktion från Linda, en gammaldags hatthylla ska vi ha.
Med krokar från Sockerklaras såklart.
Vi får se om den blir bra!
 
Här har våran granne börjat såga ner häcken,
Linda räfsar med Tuva runt räfsan hela tiden.
Allt det grova tar vi till ved och riset får vi köra iväg med.
Ni ser högen bakom Linda, och det är bara början.
Den blev helt enorm nu när allt har hyvlats ner.
 
Här jobbas det för fullt!
 
En tjej som älskar att vara med ute!
TUVA!
 
 Lotto-gänget, damerna från Skogsborg.
Mina gamla kollegor.
Det var kul att träffas igen, nu tror jag vi tar
 DRÖMVINSTEN!
Sussi (med Hjördis i famnen), Maja-Lisa, Hertzberg & Milo.
 
Jag och Tuva har fredagsmys.
 
Det var allt för idag.
God natt.
/Sofia
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar