tisdag 13 mars 2012

Det börjar hända lite...

Så här fina blev golven i sovrummen uppe.
(Golvet till höger)
Det tog några dagar men nöjda är vi!
Trots mååååånga svordomar. hehe.
Golven nere kommer jag hyra in både maskin och gubbe till!

Här målar jag det gamla taket i Felicias rum, riktig oljefärg.
Svin dyr!
Men fasen vad bra det blev.
Muskler i armarna fick jag med!

Fredagkväll,
ja det är nog champagne-korkarnas kväll.
Tack fam Högberg!
Den satt fin fint!
Alltid roligt med besök.

Jag bär upp råspont som vi grundat och ska göra
en plankvägg av i vårat sovrum.
Här ser ni lite av den lilla hallen uppe.

Linda styr in en planka..
Dörrarna på övervåningen ska vi behålla så länge,
fast de ska in och sprutas vita. Denna dörren är en
av dem, till en av tre snedgarderober.

Max & Felicia river tapet.
Hela förstavåningen.
Dock fick Felicia göra det mesta själv, då kompisar hägrade.
Men TACK för hjälpen!

Martin och jag ska tapetsera med renoveringstapet
i taket. För att sedan målas vitt!
Här förbereder vi lite.

Efter ett antal timmar senare, det var riktigt svårt!
Men det blev grymt bra.
Färgen får vänta några dagar, så all vävlim hinner torka.
Typ 10 liter.... hihi..
Tack Martin för hjälpen, igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar