onsdag 21 mars 2012

LÅÅÅÅÅNG DAG...och natt.

Idag har vi varit i huset från morgon till långt in på natten...
Vi har hunnit med en del.
Började dagen med en tripp till Nässjö, tippen, Cheapy, Höglandets golv...
Sen har vi jobbat i huset! All day long!
Vi har gjort färdigt Felicias rum, bara tapeter kvar och elementet ska tvättas o målas.
Alla fönster i kåken ska bytas nästa vecka, hoppas jag.
Vi har slipat om golvet i master bedroom, man lär sig av sina misstag...
Målat och fixat.
Igår la Åke och Patrick spånplattorna i badrummet. Ett stort TACK till dem!
Anna och Thea kom med fika till oss idag, Budapestrulle- eller säger man tårta.
Hur som helst var den mycket god, och väldigt uppskattad!
Om några timmar kommer våran elektriker så jag måste sluta nu, för att få sova ett par timmar.
Förresten så kom köket igår...

Här kommer lite bilder:

Ikea-köket kom..
Lidingö off-white

Köket fyllde ett helt rum...
Här finns att göra.

Felicias golv lackas andra gången!
Matt lack!

Snart är hennes rum färdigt...
snart...

Patrick jobbar och står i.
Trots sin lilla nyfödda prinsessa hemma.
Tack till dig och Åke!

Linda spacklar mina små lådor jag har byggt i våra garderober,
bakom dem gömmer sig vatten och avlopp till badrummet.

Jag målar, har nog fått lite talang av brorsan.
Hej då fula ill-bruna färgen.
Fy f*n vad fult det är!
Ja tack till vitt!

Lite golvprover som vi hämtat idag, det är nog typ 25:e gången vi tar hem golv.
??Från vitt till mörkt...??
HJÄLP vad svårt.
Det ska vara till köket och hallen.

Tapeter är lika svårt att välja.
Här sitter Linda framför brasan och väljer tapeter, eller iallafall kollar på tapeter.

Den gamla kökssoffan från tidigt 1900-tal som jag köpte på blocket.
Den ska bli våran dubbelsäng.
Linda har börjat slipa den lite...
Vit eller bara olja..???
Svårt.

Våran lilla sessa, Hjördis, sover mest i de nyrenoverade fåtöljerna när vi är i huset.
Hon blir så så glad när vi kommer hem.
Stackars henne...

Nu måste jag sova!
God natt!
Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar