onsdag 9 maj 2012

Blod, svett och tårar...

Hej...
Nu börjar det bli riktigt stressigt.
Lite panik faktiskt, men det kommer nog att lösa sig.
Lite har det ju hänt sen sist.
Bilder kommer här:

Tyvärr syns det inte på bilden hur bra golvet faktiskt blev.
Mycket ljusare och mycket finare än innan.
Nyslipat och lackat tre gånger.
Tack snälla för hjälpen!

Lilla toan har fått lite panel på väggarna.
(Panelskivor, lite fusk)
Men det blev fint.

Vi har köpt riktig pärlspont till taket i badrummet uppe,
här står Linda och grundar dem.

Och här donar jag dem på plats.
Det tog sin lilla tid, men Linda hjälpte mig med det "raka" taket och snetaket gjorde jag själv.
Det gick smidigt, så länge brädorna inte var som bananer.

Kvällens resultat, behöver bara lite råd om hur jag ska göra med den sista brädan som går mot skarven mellan snedtaket och taket.
Den fick vara för ikväll, men jag har målat taket och det blev fint.
Här ser ni även takfönstret som har kommit på plats, och är målat en gång.
Ska bara dit lite skivor runt om också.
Jätte bra blev det tycket vi.

Förutom detta så har det varit mycket målande och slipande, lite spackel här och där.
Kakelkillen ska komma om ett par dagar och göra badrummet.
Farsan hjälpte mig att göra färdigt taket i köket.

Imorgon är det Cheapy direkt efter jobbet som gäller, sen finns det att göra. Göra klart lite här och lite där.
God natt, börjar visst att jobba om 6 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar