fredag 25 maj 2012

Flytt om 2 dagar...

Jisses, nu är det dags!
På lördag går flyttlasset, och vi är långt ifrån färdiga.
Denna veckan har vi jobbat nästan dygnet runt.
Mycket har hänt, men vi har mycket mycket kvar...
Hur som helst, köket har ÄNTLIGEN kommit upp.
Och det blir SÅÅ fint.
TACK TILL ALLA ER SOM HAR HJÄLPT OSS DENNA VECKAN!
Både snickare och städare!
Hihi.. Ni vet vilka ni är!
På måndag kommer rörtjänst och installerar toaletter och kök.
Hoppas också att elektriken kan i början av veckan, jag borde ha ringt...
Det är mycket man borde.

Här kommer lite bilder!

Alla tak är färdiga.

Golvet i hallen uppe och trappan är grundad...

Den mesta panelen är grundad.
Här fogar Linda!

Här målar jag i vardagsrummet, tror att detta kan vara den andra strykningen av sex.
Hade lite otur när vi köpte färg.
Skulle bli kalkvitt, vilket visade sig att den nyansen skiftade i BLÅTT, hjälp.
Herre gud vad jag har fått måla dess jävla väggar.
Nu är det VITT, så klart!
Och någon skulle bara våga säga att det skiftar i blått...!

Lilla gulliga toan nere är färdig.
På måndag blir den inredd.

Sent en kväll kom mannen som vi väntat på så länge, och innan jag hann blinka så var Ubbe där med. Köksstommen kom upp på ett par timmar.
TACK!

Det här vågade inte jag kolla på.
Åke sågar ut hål i bänkskivan där diskho och spishäll ska sitta.
Det gjorde han super bra!

Kolla in det här!
Vilket kök vi kommer att ha!
Bara lite luckor, inredning, kakel, tapet, golv och smått o gott kvar!
Hihi..

Tack för denna gång!
Nästa gång jag skriver kanske vi bor där, om man vågar tro det.
Men vi har ju tält och grill annars!

Ses snart igen!
God natt!
/Sofia


1 kommentar:

  1. Oj vad ni jobbar på... Men det ser ju ut att bli jättefint! Härligt att bo i ett eget hus♥
    Lycka till nu! // Annika

    SvaraRadera