torsdag 29 november 2012

Äntligen advent!

Nu är årets tråkigaste månad äntligen över.
Jag välkomnar december & advent med öppna armar.
Det är så mysigt med alla ljus och julbelysningar,
skönt när det är lite ljusare.
Trots att det var längesen som jag bloggade så flyter allt på i sin vanliga takt.
Alltid är det nåt som ska göras.
Lite har faktiskt hänt här i huset nu,
taklister sitter och det "gamla loppisfönstret" har kommit på plats i köket.
(ni får se på bilderna sen)
Och igår var Åke och Patrick här och gjorde färdigt i köket med golvsocklar och igenbyggnad över överskåpen.
Blev super bra!
Nu är det bara en krönlist under överskåpen och taklister som ska sättas upp
och det fixar vi nog nu mer själva! =)
Sen är det FÄRDIGT!!
Men sen följer nya projekt...
..källaren, taket, trädgården, dränering,...altan..?
 
 Här kommer lite bilder:
 
Här ser ni fönstret som jag skrev om.
Ett gammalt fönster som vi köpte i Moheda på loppis.
Det blev jätte fint.
Skönt att få en liten "avskiljare" mellan kök och matsalsrum.
 
Så här fint blev det i köket med golvsocklar och inbyggnaden upp till taket!
I helgen får det bli att såga taklister.
 
Adventsfint vid lilla köksbordet!
 
Ljusslingan lyser så fint på framsidan...
Fint med ljus!
 
Kort från sovrummet...
 
Det var allt för den här gången!
Nu i december kommer jag garanterat att blogga mer.
I juletid händer det ju lite mer än i bistra november.
Jag vill önska alla en riktigt skön första adventshelg.
 
God natt!
/Sofia
 


1 kommentar: