måndag 10 december 2012

Vinterland...

Nu har snön kommit, kylan är här...
Och jag kan inte låta bli att tycka att det är helt perfekt.
Det är precis så här det ska vara i juletider.
Det är fint tycker jag när allt är precis vitt ute,
och alla fina ljusslingor lyser under snön.
Och allt blir så mycket mysigare inne när det är riktig vinter ute.
Många stearinljus, spraket ifrån brasan och en god varm dryck i min mugg.
Hyacinterna börjar slå ut och en härlig doft möter oss när vi stiger in genom dörren.
Det är för mig en skön känsla inför jul.
(Man får liksom förtränga julklapps-stressen, den fastfrysta bildörren och allt det man tycker är skit med vintern....)
Vi har haft en bra andra adventshelg, med rolig fest och bowling,
julklapps-jakt på A6, innebandy och dansuppvisning.
Och det mycket goda kaffet vi fick på Elitre med roligt sällskap måste nämnas.
Men nu är veckan i full gång igen...
 
Och jag tänkte bjuda på lite bilder hur vi har det så här i advent:

Andra advent...

Den här fina brickan med multihyacinten smyckar vårat soffbord.
Doftar ljuvligt!

Det här fina hjärtat köpte jag på Sockerklaras!

Den här klockan är nyinköpt från Växtkraft.

Den årliga mini-granen är klädd med vita virkade hjärtan.
En och annan tomte gömmer sig både här ...och där. 
 
I det här lilla "tomtelandet" bor de små nissarna..
Hihi..
 
Lite fint utanför dörren måste man ju ha med...
Lindas fina dörrkrans, som inte går att hänga på dörren.. :)
 
En lykta lyser så fint i mörkret...
 
Det var allt för den här gången.
Ha en fortsatt bra vecka!
/Sofia
 
....och Tuva-Li..
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar