torsdag 7 juni 2012

Att leva i ett kaos...

Nu var det längesen igen.
Men vi försöker fixa till "Huset" till ett hem, det som så länge varit en extra arbetsplats.
Känns lite konstigt.
Det är mycket kvar att göra, men det är ändå skönt att vara på bara ett ställe.
Kartongerna tar aldrig slut, fattar inte hur mycket skit man har.
Och man vet inte vart man ska ställa grejerna, för man hade ju gärna velat ha rummen färdiga. Men allt blir lite provisoriskt så länge.
Första natten här i huset, (för en vecka sedan) firade jag min sambos födelsedag..
Sedan firade vi Lindas lillasysters examen!
Fest både fredag och lördag...
Kul var det, men gissa om det tog på krafterna mitt i allt!
Har inte så mycket roliga bilder att ge nu, jag har mest målat panel och skruvat och donat i köket.
Linda har hårdvaxat våra bänkskivor i köket.
Idag, en och en halv månad försent, satte jag min potatis!
Blir nog lagom till jul.
Hihi..

Klockan 3 på natten, första natten, när jag skulle gå och lägga mig...
Ja då passade jag på att fira Lindas födelsedag.
Hihi..

Hjördis, lilla pluttan...
Henne har flytten varit lite jobbig för, men när hon får ligga på mammas filt känner hon sig trygg. Hihi.
Jag fick ju dessutom hämta henne hos grannen efter Ninas examens-fest.
För då hade hon fått lite kärlek där istället.

Matsalsrummets väggar är som ni ser inte klara. Men tapeter har vi köpt idag. Panelen är också hemma, färdig för att sågas!
Felicia äter frukost, än så länge får vi ha våra gamla köksmöbler. Slagbordet blev ju alldeles för stort. Så vi är på jakt efter bord och stolar!
Gärna en fin kökssoffa med!

Bänkskivorna blev kanon bra!
Super nöjda!

Måla måla, kära panel.
Det blir iaf fint.
Här är den dock bara grundad.
Nu är den målad med riktig oljefärg.
Jag ska stryka den en gång till.
Det är ju en del, både uppe och nere, och i trappen.

Det var allt jag hade för idag.
Nästa gång, ska bättra mig, men då hoppas jag att kunna visa lite nytapetserade väggar,, och att en och annan list är på plats.
Vem vet, då kanske vi har hittat matsalsmöbler med...

GOD KVÄLL!
/SOFIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar