torsdag 12 april 2012

Känner oss något stressade...

Det börjar bli ont om tid...
Fattar inte hur vi ska hinna, allt tar sån tid.
Framför allt när man väntar och väntar.
Men vi kämpar på!
Det kommer bli super bra, det vet jag.
Önskar bara att man hade klarat mer själv.
Men vi försöker och vi lär oss, varje dag!

Lite kort!

Nya fönster och ny dörr.
Kanon bra blev det.
Nu ska bara arbetet runt dessa fönster utvändigt göras också.
Just de här två har vi gjort mindre.
Vi längtar sååå efter handtaget och låset till dörren.
Källarfönstret var inget vidare att hoppa in i.
Hoppas inte våra grannar såg mig, när jag satt fast på sniskan.
Hahaha...

Nu är all gips uppsatt i köket.
Här ser ni ett fönster från insidan, med den fina fönsterbrädan som de gjort speciellt för oss.
Nu är det bara för mig att måla den också!

Det första elementet är färdig-sprayat och uppsatt igen.
Det är i Felicias rum.
Vi har som mål att göra färdigt det rummet i helgen, kanske...hmm.
Vi får se.

I den här delen av huset kan man bli tokig.
Det är ett jäkla slipande.
Men vi får turas om.
Sen ska den målas, jag är lite inne på grått, men risken är väl att den blir vit!
Som det mesta!
Vitt är ju fint.
Det återstår att se.

God natt!
/Sofia

1 kommentar:

  1. Vi åkte förbi och spanade igår, blir jättefint med nya fönster och dörr!! Vi har varit och köpt trappfärg idag, det blev grått, inte vitt som allt annat. ;)

    SvaraRadera