torsdag 19 april 2012

Pengar pengar....POLIS..

Ja, den här veckan har det gått av bara farten.
Både i huset och på vägen.
I måndags gick vi igenom ekonomin, och insåg att det blir en mycket tuff månad.
Och att vi inte har råd med några onödiga inköp osv..
När jag körde till jobbet i tisdags och stressade som vanligt, då fångade POLISEN mig.
Fort hade det visst gått sa han.
Alldeles för fort, så fort att de kunde tagit mitt körkort.
Jag började gråta, och fick behålla kortet.
Men hela kalaset kostade 3200 kronor.
Hjälp!
Min sambo blev inte jätte imponerad, hennes kommentar "Det var ju väntat"..
Polis polis potatisgris..
Men hur som helst så har det hänt lite i huset denna veckan.
Vårat rum är nästan helt färdigt, trappan börjar bli färdig för att målas,
Åke och Ubbe har rivit väggen i köket och lagt i en balk, och sedan byggt en ram till vårat gamla fönster som vi köpte i Moheda.
Det blir infällt i väggen.

Här kommer lite bilder:

Så här fint blir vårat sovrum.
Väven som vi satt under fönstret är nu vit
(Bakom elementet)

Tungan rätt i mun...

Här klurar dom grabbarna..
De har precis rivit väggen i köket.

Åke fixar "knarret"..
Nu är golvet tyst och fint, iallafall där.

Idag har Linda och jag satt upp gips på den nya väggen med fönstret.
Här håller Linda fönstret på plats.
Den här sidan var smidig, den andra var lite klurig med eldosor lite här och där.
Gick fin fint!

Sista skruven nästan där!

Nu är det dags för Fia att sova,
skönt med fredag imorgon!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar