tisdag 10 april 2012

Nya fönster!!!

Efter en skön ledig påskhelg med mycket god mat och dryck
 är man laddad för huset och arbetet där.
Vi har fått upp OSB-skivor och renoveringsgips i köket,
fortsatt med lite tapeter i Felicias rum
och även fortsatt med trappen.
Men roligast av allt, idag började de byta våra fönster!
Och det blir SÅ fint!
Även om de har mycket kvar att göra så ser man en enorm skillnad!

Här bjuder jag på lite bilder...

Martin & jag skruvar upp OSB-skivor i köket.
Det duggar inte tätt med reglar.
Fy tusan vad dumt!


Sen satte vi upp renoveringsgips så långt det räckte.
Livrädd för att dra en skruv eller två i elkablarna där under.
Linda börjar slipa trappan, både här och där.
Ett trappsteg om dagen... hmmm.
De nya fiiina fönstrena!

Fint!
Även om inget runt fönstrena är gjort än.
Men det ska de också fixa, både inne och ute.
Har ju glömt att visa mina fina gamla rostiga nycklar jag köpte i Moheda på loppis.
De kommer att göra sig någonstans i huset en vacker dag...
(35 kr styck)
Har också fått reda på att vårat skåp som vi köpte inte alls tillhör druvan,
utan körsbäret.
Men vad vet jag.

Det var allt för denna gången!

Tjing!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar